2 3 Miss Joan´s køkken: Turen går til Thailand, Bangkok 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Turen går til Thailand, Bangkok 27 28

Så er vi ankommet i Bangkok og godt nok noget HELT andet en Pattaya og Hua Hin. Vi har via nettet booket os ind på et mindre hotel Rambuttri på nettet så det så hyggelig ud, det lå lige midt i byen, stresset personale, ingen rengøring i de dage vi var der, udsigt op til et andet hotelværelse, nok et fedt sted hvis man er af lydt yngere dato end os.
Vi havde heldigvis kun booke fra søndag til onsdag, så onsdag er vi flytter på et lidt større hotel Chillax det koster lidt mere men der mangler så hellere ikke noget.
Vi bor i det de kalder det gamle Bangkok.

Første aften i Bangkok gik vi en lille tur rundt i bydelens små gader for at finde et sted at spise vi ender oppe på en lidt større hovedgade hvor vi bliver stoppet af politiet, de er ny ok venlige og de ved helt sikker at det er dem der har magten, Teddy bliver visiteret for stoffer og våben, mig ville de heldigvis ikke røre og vi fik lov at gå uden problemer, men jeg var ærlig talt ikke helt tryk ved det, så vi vender om og går retur af de små gader og finder et hyggeligt sted at spise.

Mandag var vi på en længere tur ind til den danske ambassade for at henten besøgstilladelse til Teddy som gerne ville besøge en gamle ven som sidder i fængsel her i Bangkok, det gik uden problemer vi tog en taxi til ambassaden og gik turen hjem mod Rambuttri hvor vi derfra tog en taxi til fængeslet, der skulle Teddy først igennem er lille forhør, så skulle han leje lange bukser man må åbenbart ikke have knælange bukser på så skulle der tages kopi af hans pas og så var der en halv time ventetid før han kunne komme videre ind til sin ven, de fik en halv time til at tale sammen via af et telefonrør og glasplade mellem dem. Men Teddy var glad for at have besøgt ham og jeg er sikker på at hans ven også blev glad for besøget. Turen hjem til vores hotel tog vi på gåben så en lang dag hvor vi fik en masse motion.

Foran den danske ambassade

På vej ind i fængsel Bang Kwang i Bangkok
Ventesal inden man bliver lukket videre ind

lille købmandbiks hvor man kan købe vare til de indsatte

Tirsdag gik vi en tur ned til floden hvor vi betalte 1000 bat for en tur i en Long Tail boats en time rundt i kanalene virkelig hyggelig tur hvor man oplever Bangkok fra en lidt andet side, efter turen beslutter vi at holde en lille kaffe/the pause (heldigvis) for Bangkok besluttet at vise sig fra en mindre god side regnvejr, torden og lyn og efter en time gad vi altså ikke vente mere på at det ville klare op, så vi begav os ud i regnen og gik hjem på gå ben.

Tilføj billedtekst

Long Tail Boats som vi var ude at sejle med i 1 time.

Gaden ved vores hotel efter ca. 1 times regn

Onsdag holder vi flyttedag og flytter til Chillax et langt bedre hotel det rene luksus i forhold til Rambuttri så vi nyder bare onsdagen.

Vores sidste Hotel Chillax, det første fik jeg ikke rigtig taget billeder af
der var nu heller ikke rigtig noget at vise frem

Dejlig stor seng men gode puder

mens jeg er mere imponeret af værelset og særlig spa badet
ren luksus

Hr. Trane tjekker Room service menu ud

Torsdag beslutter vi at gå en lang tur, og tror mig den blev lang, vi ville ind til Chatuchak Market men miss Joan og et kort /GPS går aldrig godt, så vi endte med at gå forkert og besluttet derfor at vende snuden hjemad og heldigvis for det efter at have google Chatuchak Market da vi kom og jeg LANGT OM LÆNGE kan komme på min bærbar fandt jeg ud af at det er et weekend market faktisk et kæmpe stort market som vi havde talt om at tage ud til her i weekenden. så måske var det meget godt at vi gik forkert ;-) men en hyggelig tur på omkring 16 km. hvor vi kom forbi en hel masse militær bygningen og Suan Kularb Palce vel ankommet hjemme ved hotel Chillax fik vi os let frokost og så op og slappe lidt af på værelset.

Fredag havde vi via af et lille thaiturist kontor booket os med på en heldags tur til floating market og ud at se river kwai
Vi starter morgen med at stå om kl. 6.00 bliver afhentet af en lille mini bus kl. 7 så lige en lille tur rundt og afhente andre turister vi ender med 15 personer i bussen, efter at vi flere gange bliver flyttet fra den ene til den anden bus ankommer vi til floating market hvor vi får et par timer på egen hånd til at shoppe vi slutter besøget af men en tur i motor båd af en art, hvor vi bliver sejlet rundt i floden, hyggeligt men også lidt med livet som indsats. derefter over i vores bus igen for at køre små 10 min da de finder ud af at vi er i en forkert bus, så bytte, bytte rundt igen og så videre med bus,
efter endnu et stykke tid er det tid til en lille spisepause, hvor der var bestilt lidt mad til os, lidt men godt. og så gik turen videre til River Kwai  hvor vi også havde ca. 2 timer på egen hånd. derefter gik turen hjem mod Bangkok. var hjemme omkring kl. 19 godt trætte og lige til sengen.
Resten af ferien går på at besøge endnu et market og evt. storcentre
tirsdag kl.01,30 flyver vil mod kolde Danmark og vi glæder os ikke, det har helt sikker været en oplevelse for livet som helt sikker skal gentages igen.