2 3 Miss Joan´s køkken: Honningkage hjerter 2014 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Honningkage hjerter 2014 27 28

29
Så er det vist ved at være på tide at lave fordejen til honningkager, det tager rimeligt lagt tid at lave dejen, men slet ikke svært da meget af tiden er hviletid.
fordejen har rigtig godt af at hvile en tid gerne 1-2 måneder, det gør hele forskellen på både smag og konsistent.

Opskriften på fordejen:

500 g. Honning jeg brugte fyldende akaciehonning
500 g. Hvedemel


Varm honningen op til ca. 40-50 gr.
Ælt det grundig sammen jeg brugte min Hercules, men kan helt sikker også lade sig gøre uden.
lig fordejen i en bøtte med låg og stil den i et kølelig skab til 1-2 måneder
(dejen skal hverken stå for varmt eller for koldt)
opslaget forsætter midt i december ellers kan resten af påskriften ses her




Hvedemelet og lunt honning klar til at blive rørt


Hvedemel og Honning røres godt sammen


dejen lagt på husholdnings film som jeg pakker rundt om dejen og ligger i en plastbøtte med låg 


jeg har lavet en dobbelt potion 


Etiketter: ,

30 31 32