2 3 Miss Joan´s køkken: Kyllingbryst med blå birkes, Bønnefritter og Bearnaisedip 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Kyllingbryst med blå birkes, Bønnefritter og Bearnaisedip 27 28

29
Så har miss Joan igen været i køkkenet jeg har været så heldig at vinde en konkurrence hos 
Louises Madblog  en rigtig lækker blog med en masse gode opskrifter, hun kan også findes på Facebook
jeg var så heldig at vinde bogen 5:2 kuren så jeg faktisk længe har ønskes mig. 
Så hvad var mere nærliggende end at tage bogen i brug idag.  


Kyllingbryst med blå birkes, Bønnefritter, Bearnaisedip og frisk salat med en lækker dressing
2 pers.

Kyllingbryst
3 Spsk. blå birkes
2 Kyllingbryster
1 tsk. Smør

Hæl birkes ud på en tallerken og vend kyllingbrysterne til de er helt dækket.
Smelt smørret på en stegepande og steg kyllingbrysterne til de er gennemstegte
ca. 6-8 min på hver side ved høj varme.

Tilbehør  (fra 5:2 Bogen )

Kinakål fintsnitte (det skulle have været Savoykål, men kunne ikke fås)
æbler skåret helt fint i skiver
rosiner (fik jeg bare lyst til at tilføje)
hakket hasselnødder. (skulle have været Valnødder, men havde ikke flere)

Dressingen: (Fra 5:2 Bogen)
2 Spsk. Tidselolie
1 Spsk. Æbleeddike
1 Tsk.Sennep
lidt Salt og Peber
reven skal og saft af en ½ Citron

Bønnefritter (tyvstjålet fra Madbanditten )
En pose frosne bønner
Ca..2 Spsk.Rapsolie
Salt (jeg brugte en flagesalt med løg)

Hæld olien i en pæn stor frysepose (eller en stor skål)
kom bønnerne i posen sammen med salt og bland det hele godt rundt.
så på en bageplade belagt med bagepapir, ind i ovnen på 200 g. ca. 40 min

Dip (tyvstjålet fra Madbanditten )
3 dl mayo
2 tsk dijonsennep
1 spsk tørret skalotteløg (friske kan sikkert også bruges)
1 spsk tørret estragon
2 tsk bearnaiseessens
Rør det hele godt sammen.




Etiketter: , , , ,

30 31 32