2 3 Miss Joan´s køkken: Finskbrød 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Finskbrød 27 28

29

Opskriften har jeg fundet hos julesmåkage jeg ved faktisk heller ikke helt hvordan Finskbrød smager, tror først at jeg er blevet til småkage de sidste par år, men heldigvis har jeg en kæreste der stort set ved ALT om hvordan småkager skal smage ;-) han godkendte dem, det gjorde jeg så også selv ;-) 
de smager sindsyg godt og skal helt sikker lave en portion mere inden jul.
Jeg vister heller ikke hvor tykke de skulle være. i de opskrifter jeg fandt stod der kun at de skulle være 3-4 cm. lange ... hmm 
Fik så at vide af min søster at jeg lige skulle give dem et tryk med tomlefingeren.


Opskrift (ca. 40-20 stk)

250 gram mel
165 gram margarine
85 gram sukker
2 spsk. koldt vand
Æg til pensling
Perlesukker
Hakkede mandler

Margarinen smuldres i melet.
Sukker og vand tilsættes.
Dejen æltes godt samme og sættes på køl et par timer
Rul dejen ud i fingertykke stænger.
Stængerne skæres i stykker på 3-4 cm.
Toppen pensles med æg og dyppes i perlesukker med hakkede mandler. (jeg blande sukker og mandler i en lille skål)
Stængerne ligges på en bagepapirbelagt plade.

Finskbrødene bages lysebrune ved 190 grader i 10-12 minutter.


Etiketter: ,

30 31 32