2 3 Miss Joan´s køkken: Sandkage men let smag af Citron 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Sandkage men let smag af Citron 27 28

29
Denne her Sandkage opskrift har jeg fundet i Ugebladet Søndag, der er lang fra den man lavet i folkeskolen som tit og ofte var tør og kedelig og så til denne her.
Denne Sandkage er lækker svampet med en let smag af Citron, den tager lidt tid at lave mener helt klart tiden hver.

Opskrift til en lille form.
250 g. smør
250 g. sukker
3 æg
revet skal fra en citron eller appelsin
125 g. mel (sigtet)
125 g. kartoffelmel (sigtet)

Smelt smørret og kom det i en røregryde sammen med sukkeret, rør til det er HELT rørt sammen, det tager Ca. 10-15 min. ELSKER HERCULES
Rør æggene i et ad gangen, sammen med citronskal
Rør godt i ca. 30 min. så dejen bliver luftig.
Rør forsigtig den sigtet mel i dejen, jeg brugte mig dejskraber.
Hæld dejen i en smurt form.
Bages ved 170 gr. i ca. 1,5 time i en lille sandkage form, i dag brugte jeg en lille springfrom og den burde kun have haft lidt over 1,15 min. vil jeg tror.
Tjek med en strikkepind, om kagen er fast og bagt.


den færdige Sandkage, lavet i en lille springform


En LILLE smagsprøve til kæresten, inden jeg gik i seng

I morges var den lille smagsprøve blevet en del større smagsprøve.
men kæresten kender ikke noget til det ;-)
Så der har været mus i kagen.

Etiketter: ,

30 31 32