2 3 Miss Joan´s køkken: Konfirmationskage til Mikala og Små muffins med sorte bønner 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Konfirmationskage til Mikala og Små muffins med sorte bønner 27 28

29
Så fik jeg lov den ære at lave en komfirmations kage jeg måtte selv bestemme hvordan den skulle se ud, bare den blev lyserød og hvid.

kagen består af 2 lyse bunde og 1 kakaobund
karamelcreme med karameliseret madler og appelsinmousse 
smurt op med palmin smørcreme
betrukket med et tyndt lag marcipan og et tyndt lag fondant
pyntet med fondant blomster og sommerfugle 

Hen over dette kage forløb, skete der godt nok lidt uheld
1. Skulle hælde husblas i  karamelcremen hælder det alt for hurtig i får en stor klump, jeg fik det reddet ved at smide det i en skål over over vandbad. den største klump smed jeg ud, så der var lige lidt for lidt creme så måtte sparer lidt på det.
2. Skulle bruge mit tylose pulver (lim til pynt) tager fat og låget falder af, det meste ligger ud over hele mit bord, tager en våd klud for at tørrer det væk, og hele bordet er en gang tapet klister.
3. Begyndte at pynte den nederste kage med de små fine blomster, da Kasper min dejlige søn siger øh mor var det ikke der der skulle være kageprint med Barcelona. på grund af tidspres blev Barcelona droppet og gemt til en anden god dag.
men stort TAK til Carina fra Facebook da var så sød at lave dem for mig.    





Jeg e faktisk rimelig stolt af den, men kan se at der  skal bruges meget mere
tid på opsmøring  og det nederste lag med marcipan skal jeg lige øve mig mere på


Sommerfugle og de mår blomster er lavet med udstikker
Calla blomsterne har jeg selv lave ved hjælp af forme










 Jeg fik også lige prøvet en opskrift fra Louisa Lorang


Små muffins med sorte bønner

200 g kogte sorte bønner
100 g. blødt smør
100 g. rørsukker 
100 g. smeltet mørk chokolade
korn af ½ vaniljestang
lidt salt
½ dl. kakao
1 stk. bagepulver
½ tsk. natron
5 æg


Blend bønnerne i en foodprocessor, kom smør og sukker i foodprocessoren og blend til massen er glat og samlet. Kom smeltet chokolade i og blend igen. Kom vanilje og sukker i og bland kakao, bagepulver og natron sammen. Blend æggen i et ad gangen. Fyld kagemassen i små muffin forme og bag dem ved 185 grader i ca. 10 minutter
Drys dem med flormelis lige inden d serveres  


De er helt sikker hver at prøve, holder sig friske i flere dage og smager mums

Etiketter: , ,

30 31 32