2 3 Miss Joan´s køkken: kransekage konfekt af hjemmelave marcipan 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 kransekage konfekt af hjemmelave marcipan 27 28

29

Så fik jeg prøvet at lave marcipan, og helt sikker det bliver ikke sidste gang. 
Jeg var lidt usikker på om det overhovede kunne lade sig gøre og om det ville smage som det man køber, men tro mig det smager bedre end købe marcipan. jeg fik lidt hjælp fra Louisa
færdig bagte kransekage konfekt 

Jeg havde ikke så mandler ca. 150 g. de blev smuttede og en lille tur i ovnen 180 grader ca. 5-10 minutter de skal bare lige tørres og så køle af.
Når mandlerne er kølet helt af, skal de males jeg brugte en minihakker så det blev til helt fint mandlemel 
Derefter smed jeg det fine mandlemel i foodprocessoren tilsæt agavesirup lidt af gange til massen samler sig.
Jeg kom en lille smule rom i (så tænkte jeg at Poul måske og kunne lide dem hæ hæ) så skal den ligge på køl et par timer (min marcipan lå til næste dag)
hvor jeg så lavet en marcipan masse til min konfekt 
jeg delte min  marcipane ca. 200 g.  ud i små stykker, tilføjet  flormelis ca. 100 g.og lidt æggehvide til jeg fik en masse jeg kunne spøjte ud af min pose men dog så fast at det ikke ville falde sammen. 


den færdige marcipan, klar til at en tur på køl til næste dag. 

For at undgå at min sprøjtepose, skulle blive smurt ind i marcipan massen , pakkede jeg den ind i en gang film , lavet et lille hul og så i min pose.




Etiketter: ,

30 31 32