2 3 Miss Joan´s køkken: Deforme klejner, men smager dejligt 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Deforme klejner, men smager dejligt 27 28

29

Forleden dag ville jeg prøve at lave klejner efter Fru  Kirsten Hüttemeiers kogebog.
 hmm det gik bare ikke som Hüttemeier lover, der skulle blive Ca. 50 små tynde og sprøde klejner, jeg ved ikke helt hvad jeg gjorde forkert, dejen var total sej og næsten umulig at rulle ud, da det endelig lykkes tror jeg højst jeg ville have fået 10 seje klejner. 
Jeg har virkelig svært ved at tro at jeg har lavet en fejl ;-) så er næsten sikker på at det er Fru Hüttemeier der har lavet en fejl, jeg var godt lidt sur på Fru Hüttemeier så jeg enten med at smide dejen ud.
Men miss Joan opgiver ikke så let, så efter et besøg hos kvalimad hvor jeg fandt opskriften på farmor´s klejner og så endda med video (så kunne det vel næppe gå helt galt) så var det bare at gå igang med at koge klejner, de blev super gode, der kunne Fru Hüttemeier lære lidt. ;-)

Dejen fra Fru Kirsten Hüttemeier. Sej som en skosål og næppe 50 små klejner


Dejen fra Kvalimad klar til at blive til klejner

Klar til en tur i palmin

færdige kogte klejner

Etiketter: , ,

30 31 32