2 3 Miss Joan´s køkken: lækkert brød lavet i wok pande 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 lækkert brød lavet i wok pande 27 28

29
Det her brød er bare så godt og let at lave, det kan næsten ikke gå galt.
Start 12 timer før det skal spises, jeg lavede dejen om aften, så kan det bages om morgen.

Der skal bruges:
ca. 625 gram mel
ca. 5 dl. koldt vand
2 tsk. salt
en lille smule gær ca. 10 gr.

Rør gæren ud i vandet, tilsæt salt og mel og rør med en grydeske så alt melet er vådt, brug ikke for meget tid på det, den lange hævning gør arbejdet.
Lad det hæve i 12 timer ved stuetemperatur.
Hæld dej ud på et meldækket bord og fold dejen sammen, først den ene vej og så den anden vej.
læg dejen i et oliesmurt skål drysset med lidt grahamsmel og lad det hæve 2 timer

Varm ovnen op til 250 grander wok panden med låg (er låget gennemsigtig så pak det ind i lidt stanniol)  skal stå i ovnen, det er vigtig at wokpanden bliver 250 grader, så når din ovn siger at den er 250 grader så giv den lige 20 min mere

Når dejen har hævet de 2 timer hælder du den op i din varme wok og låg på og så ind i ovnen i ca. 30 min. med låg,
derefter ca. 15 min. uden låg
Lad brød kølet i ca. 30 min inden der skæres i det.



aften før, stilles til hævning i 12 timer.


dag 2 en let, luftig dej hæles ud på et meldækket bord, det klister ret meget





så bliver dejen foldet et par gange

en lækket dej, i en oliesmurt skål drysset med lidt grahams mel skal hæve i 2 timer

 
brødet i min wok pande, efter en halv time hvor låget lige er taget af.

og her brødet til afkøling men en lækket sprød skorpe

Etiketter: ,

30 31 32