2 3 Miss Joan´s køkken: Havregrynskager med smørcreme 4 12 15 16 17 18 19 20 23 24

25 26 Havregrynskager med smørcreme 27 28

29
Her står man og laver små søde kys og så vil Poul heller have havregrynskager med smørcreme og chokoladeovertræk (ja mindre kunne ikke gøre det) Nå. men alt for hr. Peters

Der skal bruges til kagerne:
300 g. sukker
300 g. margarine
175 g. mel
150 g. havregryn

Det hele hæles i en skål og røres sammen til en jævn dej, der bliver rigtig meget dej så jeg delte det i 3 klumper 300 g. i hver, jeg tog den ene klup (resten smider jeg i fryseren) den ene klump rulles til en lang pølse, det kan godt være lidt svært at rulle på bordet, så kom lidt sukker på bordet,  bare en lille smule så går det lidt lettere.
Pølsen skæres ud i små stykker på omkring 10-12 gram (så de bliver nogenlunde samme størrelse) lig en lille klump i håndfladen og tryk let fald og ligges på bagepladen med bagepapir. Bages på 200 grader i ca. 10 min.

smørcremen:
150g smør blødt smør og husk RIGTIG SMØR ikke margarine
250g flormelis (måske lidt mere eller  mindre)
vaniljesukker efter smag
kakaopulver efter smag
 de
Det hele røres godt sammen og smages til.

Smeltet chokolade

Det men smelte chokolade har jeg aldrig været så heldig med så jeg bruget denne guide fra Politiken
Sådan smeltes chokoladen

dejen rulles ud og klar til at blive vejet af.


en lille klump ligges i håndfladen og trykkes flad

klar til at blive bagt

færdig bagte havregrynskager til afkøling. de flyder godt ud, så lig dem ikke for tæt

Hak chokoladen

kom halvdelen i vandbad

når det er smeltet, kommes resten af chokoladen i.


Chokolade på den ene halvdel

Smørcreme på den anden halvdel

ligges samme og klar til kaffen til hr. Peters.

Etiketter:

30 31 32